Elektromobilių įkrovimo kabelių tipai ir jungtys

Elektromobilių įkrovimo kabelių tipai ir jungtys

Elektromobilių įkrovimo kabeliai gali būti skirtingų tipų ir skirti krauti elektromobilius ne visuose elektromobilių įkrovimo stotelėse. Įkrovimo kabeliai gali būti skirstomi pagal geografinius regionus, automobilių gamintojus ir įkrovimo galingumą. 

Elektromobilių įkrovimo kabelio jungties tipas – 1

Elektromobilių įkrovimo kabelis Type 1 yra pritaikytas krauti elektromobilius iki 7.4 kW galios (230 V, 32 A). Šis standartas yra daugiausiai naudojamas automobilių gamintojų modeliuose iš Azijos ir Šiaurės Amerikos. Europoje dažniausiai susidursime su šia jungtimi jei automobilis yra įvežtas iš minėtų regionų.



Elektromobilių įkrovimo kabelio jungties tipas – 2

Type 2 įkrovimo kabelio jungtis yra pritaikyta krauti elektromobilius iki 22 kW galios (400 V, 32 A). Šis standartas yra daugiausiai naudojamas automobilių gamintojų modeliuose iš Europos. Elektromobilių įkrovimo kabelis tipas 2 yra labiausiai paplitusi įkrovimo jungtis tiek namų tiek komercinio įkrovimo stotelėse.



Elektromobilių įkrovimo kabelio jungties tipas – CCS

CCS kabelio jungtis yra galingesnė versija kabelio tipo 2. Su dviem papildomais elektros kontaktais suteikiama galimybė greitesniam elektromobilio baterijos įkrovimui. Ši jungtis dažniausiai naudojama vidutinio ir greito elektromobilių įkrovimo terminaluose (50 kW), tačiau techninės jungties galimybės leidžia krautis ir iki 170 kW.



Elektromobilių įkrovimo kabelio jungties tipas – CHAdeMO

CHAdeMO jungties tipas buvo sukurtas ir ištobulintas Japonijoje. Ši jungtis leidžia įkrauti elektromobilius iki 50 kW. Dažniausiai šią jungtį rasime viešose elektromobilių įkrovimo stotelėse. CHAdeMO jungtimi galima įkrauti šių gamintojų eletromobilius: BD Otomotive, Citroën, Honda, Kia, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Subaru, Tesla (with adaptor) and Toyota.



Dauguma čia paminėti elektromobilių įkrovimo jungčių tipai yra labiausiai naudojami elektromobilių gamintojų visame pasaulyje. Tačiau technologijos šioje srityje žengia į priekį vis sparčiau ir ateityje galime išvysti jau dabar testuojamus ir kai kurių automobilių gamintojų naudojamus bevielio įkrovimo modelius. Tai dar labiau palengvintų ir supaprastintų elektromobilių įkrovimą ir paspartintų šių transporto priemonių populiarumą.